action error Veli Se Vaan Viipottaa

Veli Se Vaan Viipottaa

elokuu 31, 2014
by toge
0 comments

Kova, Kovempi, Kovin

pastaaKova treeni on koville treenaajille. Olen nyt päässyt treenaamisen makuun ja ainut asia joka minua tällä hetkellä hidastaa on kermainen pasta jonka söin äsken. Hiilarihumalassahan tässä ollaan ja tänään ei kaloreita lasketa. Tein äsken pasta carbonarea kokonaisen kattilallisen ja aion syödä sen tänään kokonaan katsoessani jotain aivot narikkaan –kategorian sarjoja tai leffoja tv:stä. Huomenna menen rannalle löhöilemään ja syön paljon jäätelöä ja vasta ylihuomenna pukeudun uudelleen juoksukenkiin. Tätä on kyllä kaivattu. Vaikka lasken kokoajaan päässäni päiviä vuoden päähän asettamaani aikarajaan jolloin haluan olla huippukunnossa, tiedän että lepoakin tarvitaan. On hyvä että sain sponsoriasiat kuntoon, se helpotti stressiäni kovasti.

Eihän tällä ”työllä” rikkaaksi elellä mutta kuitenkin tunnen vihdoin olevani oikeassa paikassa. Juokseminen on se asia mitä haluan tehdä. Tunnen itseni rikkaaksi. Mutta tosiaan tänään on pastapäivä ja varmuuden varalta pakastimessa odotaa myös pakastepizza. Tältä päivältä en odota mitään muuta kun kunnollista ähkyä ja aamuista löysää oloa jonka hienoutta on vaikea sanoin kuvailla. Suosittelen kokeilemaan. Treenaa viikkokausia päivittäin ja saat sen yhden aamun jolloin voit kääntää kylkeä niin pitkään kun haluat ja lihaksesi ovat aivan muusina treenin vuoksi. Tällä hetkellä haluan vain laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Kova juttu on siis pasta. Kovempi juttu on elokuva. Ja kovin juttu on pitkään nukkuminen. Että tätä rataa. Juoksurataa. Muistakaa tämä blogiteksti arvoisat kolleegani. Nämä päivät ovat tärkeitä vaikka me niin kovasti treeniämme rakastamme. Vähän huono omatuntohan tästä jo valmiiksi on. Kaikki te jotka teette samaa juttua tiedätte kyllä tunteen. Mutta silti. Miehen on tehtävä mitä miehen on tehtävä. Seuraavassa blogitekstissäni palaan taas arkisiin asioihin! Hyvää yötä ihmislapset!

kesäkuu 30, 2014
by toge
0 comments

Suunta ylöspäin

aataminpaitaKiitos kaikille yhteydenotoista. Sain uuden juoksupaidan jossa on edelleen tilaa mainoksille. Olen jatkanut kovaa treeniä. Pääpaino harjoittelussa on ollut kestävyysharjoituksissa mutta olen yrittänyt harjoitella myös juoksutekniikkaa. Nyt on helpompaa panostaa myös ruokavalioon sillä minulla on varaa kunnollisiin ravinteisiin ja raaka-aineisiin. Viime viikolla tein parina päivänä kymmenen tunnin tehotreenin jonka jälkeen pidin lepopäivän. Rasvaprosenttiani olen onnistunut laskemaan hieman. Aion jatkaa kestävyysharjoituksia koska eniten minua huolettaa juurikin rasvaprosenttini.

Saatan panostaa alkuviikosta juoksun sijasta päivän tai kaksi toistuviin lihasharjoituksiin kuntosalilla. Nesteytyksen kanssa minulla on ollut hieman ongelmia. Minun täytyy tarkastaa vielä urheilujuomieni laatu koska tuntuisi että aineenvaihdunta on hieman sekaisin. Muutoin treenaaminen on maistunut ja tuntuisi että tulokset ovat olleet hyviä. Olen kartoittanut maastoa Vantaan läheisyydessä ja löytänyt pari hyvää metsäreittiä. Luulen että käytän vaihtelun vuoksi tällä viikolla näitä uusia reittejä. Välillä kaupunkialueella juokseminen on turhan hankalaa. Iltaisella ruuhkien ollessa vähäisemmät se on helpompaa mutta päivisin tuntuu että keskeytyksiä tulee liikaa. Toivoisin vinkkejä urheilujuomien suhteen. Mitä urheilujuomaa olette käyttäneet kestävyysharjoituksista palautumisen yhteydessä ja millaisia määriä? Ja onko palautumisjuomia joita tulisi välttää jos rasvaprosenttia yrittää laskea? Kiitos etukäteen kaikille avusta!

kesäkuu 26, 2014
by toge
0 comments

Veli Vilpertti Viipottaa

usainin mitaliMoi mä oon Veli Vilpertti. Oon 35 vuotias pikajuoksija. Muistan kuinka pienenä poikana kaikki olivat minulle kateellisia hyvistä juoksusuorituksista. Olin aina luokkani paras liikunnassa vaikken oikeastaan harrastanut liikuntaa lainkaan. Pikajuoksemisen aloitin varsinaisesti 14 vuotiaana. Matkustelemisen vuoksi jouduin kuitenkin kuoppaamaan harrastuksen ja menetin sponsorini. Olen ehkä vähän vanha pikajuoksijaksi mutta uskoisin että minulla on parhaita vuosia vielä sen verran jäljellä että jos treenaan kovasti saan sponsorin. Toivoisin että pystyn vielä jollain konstilla hankkimaan itselleni hyvät rahat eläkepäiviäni varten. Olen ollut tehotreenillä nyt kolme kuukautta ja ennätykseni sadan metrin juoksussa on 19.14 sekuntia. Aion jatkaa kovaa harjoittelua sekä lisäksi siirtyä tiukempaan ruokavalioon saadakseni rasvaprosenttini hieman pienemmäksi.

Jos omistat yrityksen ja haluat sponsoroida minua, pyytäisin sinua ottamaan yhteyttä minuun. Yrityksesi saa hyvää näkyvyyttä sillä treenaan tällä hetkellä noin 8 tuntia päivässä ympäri Vantaan keskeisiä alueita. Olen valmis ottamaan juoksupaitaani koko paidan kokoisen yrityksen tunnusmerkin. Laitetaan sinun yritys nousuun ja minun urani siinä samalla. Annan laatutakuun eli saat sponsoroimasi rahat takaisin ellen pysty parantamaan sadan metrin aikaani sekuntin kymmenesosalla ensi kuun aikana! Tällä hetkellä ainoat tulonlähteeni ovat Kela ja nettikasinot mutta yhdessä me pystymme tähän. Yhteydenottoon voit käyttää sähköpostiani veli.vilpertti at hotmail.com.